Ζω σε ένα διαμέρισμα. Προβλέπεται από την νομοθεσία να υπάρχει εταιρεία διαχείρισης κοινοχρήστων που να διαχειρίζεται την πολυκατοικία;
Ο νόμος δεν προβλέπει κάτι τέτοιο. Το τι προβλέπει είναι ότι σε κάθε πολυκατοικία θα πρέπει να υπάρχει διαχειριστική επιτροπή που είναι υπεύθυνη για την διαχείριση των κοινοχρήστων χώρων. Η επιτροπή τότε μπορεί να προσλάβει Διαχειριστική Εταιρεία για το δύσκολο έργο.
Πως η εταιρεία σας υπολογίζει τα κοινόχρηστα έξοδα;
Η εταιρεία μας ακολουθεί τους κανονισμούς βάση της νομοθεσίας περί κοινοχρήστων 6 (Ι) 1993, υπολογίζοντας τις κοινόχρηστες δαπάνες βάση των τετραγωνικών μέτρων της κάθε μονάδας.
Πως ενημερωνόμαστε για τις κοινόχρηστες δαπάνες που έγιναν τον κάθε μήνα;
Κάθε μήνα η εταιρεία μας αποστέλλει αναλυτική κατάσταση των κοινοχρήστων εξόδων σε κάθε ιδιοκτήτη η οποία αναφέρει αναλυτικά όλα τα κοινόχρηστα έξοδα που αφορούσαν τον συγκεκριμένο μήνα καθώς επίσης και το υπόλοιπο του ταμείου για τρέχων έξοδα.
Ποιος είναι ο τρόπος πληρωμής των κοινοχρήστων στην εταιρεία σας;
Η πληρωμή γίνεται στους τραπεζικούς λογαριασμούς των πελατών μας. Συμβουλεύουμε τους πελάτες μας να δημιουργήσουν παγία εντολή (standing order) μέσω τράπεζας, αφού τα κοινόχρηστα είναι σταθερά, βάση του προϋπολογισμού.
Αφού τα κοινόχρηστα έξοδα είναι μεταβλητά κάθε μήνα, πως η εταιρεία σας, μας χρεώνει ένα σταθερό ποσό κάθε μήνα;
Το σταθερό ποσό υπολογίζεται βάση της μελέτης που γίνεται από την εταιρεία μας στην αρχή της συνεργασίας μας δηλαδή, προϋπολογίζοντας τα έξοδα από την αρχή για το επόμενο έτος. Η διαφορά των πραγματικών εξόδων από τα υπολογισμένα έξοδα είναι το ταμείο που αποθηκεύεται για την κάλυψη των τρέχων εξόδων της πολυκατοικίας. Το σταθερό ποσό είναι μέρος της φιλοσοφίας με την οποία λειτουργά η εταιρεία μας.
Το διαμέρισμα ενοικιάζεται και άρα ο υπεύθυνος για πληρωμή είναι ο ενοικιαστής μου.
Ο τελικός υπεύθυνος είναι πάντα ο αγοραστής/ ιδιοκτήτης.
Ο πωλητής/developer, δεν έκανε εκείνα που υποσχέθηκε και άρα δεν πληρώνω μέχρι να εκτελέσει τις υποχρεώσεις του.
Τα κοινόχρηστα και η συντήρηση του έργου δεν έχουν σχέση με τον developer/πωλητή. Ο όποιος ιδιοκτήτης δεν συνεισφέρει στις κοινόχρηστες δαπάνες του κτιρίου τιμωρεί και ταλαιπωρεί τον ίδιο του τον εαυτό και τους υπόλοιπους συνιδιοκτήτες, μειώνοντας έτσι την αξία της επένδυσης του.
Γιατί να πληρώνω για τον ανελκυστήρα αφού είμαι στο ισόγειο και δεν το χρησιμοποιώ;
Σε μια κοινόκτητη οικοδομή όλοι πληρώνουν, ανεξάρτητα με τι χρησιμοποιούν. Με την λογική αυτή το ρετιρέ θα πρέπει να πληρώνει περισσότερα, διότι ο ανελκυστήρας χρησιμοποιείται περισσότερο, το ίδιο με την κεντρική θέρμανση, το ίδιο εάν υπάρχει κοινόχρηστη πισίνα και ο Α την χρησιμοποιεί ενώ ο Β όχι. Άλλωστε, η νομοθεσία δεν προνοεί τη συμμετοχή στα κοινόχρηστα βάση του κάθε ορόφου.
Ζω στο διαμέρισμα μόνο 3 μήνες τον χρόνο και άρα γιατί να πληρώνω για τους άλλους;
Ανεξάρτητα της χρήσης, κενό ή μη, η αναλογία της χρέωσης θα πρέπει να πληρωθεί αφού το κτίριο θα πρέπει να συντηρείτε. Αυτό ισχύει και σε περίπτωση που υπάρχουν απούλητες μονάδες για τις οποίες την ευθύνη της πληρωμής των κοινοχρήστων την φέρει ο ιδιοκτήτης/developer.
Γιατί να πληρώνω για κάποιο διαχειριστή;
Ο διαχειριστής πρέπει να πληρώνεται διότι είναι και άχαρη δουλειά (ιδιαίτερα οι εισπράξεις) και διότι θα πρέπει να διατηρεί τους λογαριασμούς. ΄Οποιος θέλει να το κάνει δωρεάν είναι, ασφαλώς ευπρόσδεκτος.
Εκεί που ο Α δεν πληρώνει και δεν κάνει τίποτε η Επιτροπή, εγώ γιατί να πληρώνω;
Προτεραιότητα εδώ είναι η καλή λειτουργία και η συντήρηση του έργου προς όφελος της δικής σας περιουσίας. Η άρνηση για πληρωμή κοινοχρήστων σε τέτοιες περιπτώσεις, προκαλούν μόνο ζημιά. Το ορθό είναι να ακολουθείτε τη νομική διαδικασία με υπομονή.
Ενώ τα κοινόχρηστα αναλογούν €/τ.μ., ο διαχειριστής με χρεώνει +€/τ.μ. για μελλοντική συντήρηση, κάτι που δεν μπορώ να το αντιληφθώ.
Κοινόχρηστα σημαίνει ανανέωση και προγραμματισμός για το μέλλον, π.χ. ο ανελκυστήρας που μετά από 15-20 χρόνια χρειάζεται αλλαγή, συντήρηση της εξωτερικής εμφάνιση του έργου ανά 5 χρόνια, η αντικατάσταση κοινόχρηστων εγκαταστάσεων κλπ. ΄Αρα, ορθά χρειάζεται ένα πρόσθετο ποσοστό για μελλοντικές δαπάνες, φτάνει η επιπλέον αυτή χρέωση να καταθέτεται σε ειδικό ταμείο και όχι να αποτελεί μέρος των τρέχων εξόδων. Διαφορετικά στο τέλος ο κάθε ιδιοκτήτης/ αγοραστής θα επιβαρυνθεί στο μέλλον με ένα σχετικά πολύ πιο ψηλό κόστος με τις ανάλογες αντιδράσεις. Σε περίπτωση ενοικίασης, είναι ορθό όπως το πρόσθετο ποσό, εφόσον αυτό αποφασιστεί από τη Διαχειριστική Επιτροπή, να καταβάλλεται από τον ιδιοκτήτη.